
Idees principals
Ens trobem davant d’un text de Sant Agustí d’Hipona en el qual afirma la creació del temps a la vegada de la creació del món, és a dir, el temps no va ser res més que una altra criatura creada pel Déu. No té sentit preguntar-se pel temps o que feia Déu abans de que el món fos creat.
Títol
L’eternitat del temps
Anàlisi
Sant Agustí ens presenta el text amb la pregunta absurda de que feia Déu abans de crear el món, i ens diu que no té sentit formular-la ja que abans de crear el món el temps no existia, el temps va ser una creació instantània formulada per Déu. Aquest va aconseguir crear el món a partir del no-res i amb això, el temps, va ser una creació instantània. Per tant podem dir que Déu es intemporal i que ell mateix és el temps ja que un dels atributs de Déu és que és etern i sempre està present. No té sentit parlar d’ahir i de demà per a Déu ja que el faria mortal a aquest ésser omnipotent i creador.

Ens trobem davant d’un text de Sant Agustí d’Hipona en el qual afirma la creació del temps a la vegada de la creació del món, és a dir, el temps no va ser res més que una altra criatura creada pel Déu. No té sentit preguntar-se pel temps o que feia Déu abans de que el món fos creat.
Títol
L’eternitat del temps
Anàlisi
Sant Agustí ens presenta el text amb la pregunta absurda de que feia Déu abans de crear el món, i ens diu que no té sentit formular-la ja que abans de crear el món el temps no existia, el temps va ser una creació instantània formulada per Déu. Aquest va aconseguir crear el món a partir del no-res i amb això, el temps, va ser una creació instantània. Per tant podem dir que Déu es intemporal i que ell mateix és el temps ja que un dels atributs de Déu és que és etern i sempre està present. No té sentit parlar d’ahir i de demà per a Déu ja que el faria mortal a aquest ésser omnipotent i creador.

0 comentarios:
Publicar un comentario